Co się dzieje w Niemczech i w Rosji – 21.06.2016.

Mikstury bezmetki

‚Die Welt’: Rząd RF Niemiec pozwoli obcokrajowcom służyć w bundeswerze

W Berlinie ocenia się, że zgoda na służbę w armii RFN obywateli innych krajów UE stanie się silnym sygnałem dla ‚europejskiej perspektywy’. Jednakże inicjatywa ta spotkała się ze sceptycznym przyjęciem ze strony związku personelu wojskowego bundeswery.

W przyszłości obywatele krajów UE będą mogli służyć w bundeswerze. Obwieściła to w sobotę 18 czerwca gazeta ‚Welt am Sonntag’, z linkiem do nowego wydania „Białej Księgi”, przygotowanej przez niemieckie Ministerstwo Obrony. W rozdziale, poświęconym polityce kadrowej sił zbrojnych RFN, w szczególności podkreśla się, że ‚otwarcie bundeswery dla obywateli UE zostanie odebrane jako silny sygnał na rzecz perspektywy europejskiej’.

http://www.dw.com/image/0,,19328604_303,00.jpg

Dzień otwartych drzwi w bundeswerze

Pełnomocnik Bundestagu ds. personelu wojskowego Hans-Peter Bartels powitał inicjatywę niemieckiego rządu. W jego opinii bundeswera przypuszczalnie jawi się wielu młodym Europejczykom jako atrakcyjna perspektywa. Jednakże przy tym warunkiem koniecznym stanie się znajomość języka niemieckiego.

Z drugiej strony przedstawiciel związku personelu wojskowego bundeswery André Wüstner odniósł się do tego pomysłu sceptycznie. W jego opinii fundamentalne znaczenie ma posiadanie przez wojskowych obywatelstwa niemieckiego, co służy atmosferze ‚wzajemnego zaufania pomiędzy państwem a żołnierzem’.

Wspomniana inicjatywa, pozwalająca służyć w bundeswerze, jest bezpośrednio związana z deficytem składu osobowego niemieckich sił zbrojnych. Według danych na 31 maja, w bundeswerze pozostaje w służbie 167 tys. osób, czyli poniżej docelowego wskaźnika – 170 tys.
Jak obwieszczono wcześniej, zwierzchnik Ministerstwa Obrony RFN, Ursula von der Leyen zamierza, poczynając od roku 2017, zwiększyć stan osobowy bundeswery początkowo o 7 tys. osób.

———————————  
https://news.yandex.ru/yandsearch?cl4url=ria.ru%2Fpolitics%2F20160619%2F1449175913.html&lr=213&lang=ru&rubric=politics

Puszkow skomentował zamiar Trampa, aby zaprosić Putina do Waszyngtonu

Szef Komitetu Dumy Państwowej ds. międzynarodowych Aleksiej Puszkow sądzi, że kandydat na prezydenta Donald Tramp wykazuje zdrowy rozsądek, odrzucając linię wyzwań w niepotrzebnej konfrontacji z Rosją i ogłaszając swoją gotowość zaproszenia prezydenta Rosji Władymira Putina do Waszyngtonu.

РИА Новости, 19.06.2016 21:53

———————————-  
http://www.novorosinform.org/news/55484

http://www.novorosinform.org/upload/0c4d1a45b672ded7c102c8e52412ad5b.jpg

Media: przed szczytem NATO odbędzie się spotkanie ‚normandzkiej czwórki’ na wyższym poziomie

W czerwcu, po raz pierwszy od października ub. roku, może odbyć się spotkanie głów Niemiec, Rosji, Ukrainy i Francji celu przeprowadzenia rozmów na wyższym poziomie formatu normandzkiego. Według informacji z niemieckich mediów, rozmowy powinny odbyć się przed szczytem NATO w Warszawie – przekazuje РБК. – „Przygotowujemy się do zaktualizowanego wydania szczytu mińskiego” – donosi gazecie Stuttgarter Zeitung informator z kręgów rządowych.

Według tej informacji spotkanie przygotowawcze z udziałem wszystkich zainteresowanych państw odbyło się w ubiegłym tygodniu. Najprawdopodobniej spotkanie – w celu obniżenia napięcia – powinno odbyć się przed szczytem NATO, który odbędzie się w Warszawie 8-9 lipca – zauważa gazeta.

W tym samym czasie Die Welt informuje, że w niemieckim MSZ potwierdzono odbycie spotkania z udziałem przedstawicieli Niemiec, Rosji, Francji i Ukrainy. Niemców na tym spotkaniu reprezentował sekretarz stanu Markus Ederer i ekspert ds. bezpieczeństwa w Urzędzie Kanclerza Christoph Goisgen (Кристоф Гойсґен).

———————————————–  
http://www.novorosinform.org/news/55363

Pentagon po raz kolejny obwinia siły powietrzno-kosmiczne Federacji Rosyjskiej o atak, w którym straty ponieśli rebelianci wspierani przez USA

http://www.novorosinform.org/upload/51d171c553c808dc82335ebde3284345.jpg

Amerykańskie dowództwo podjęło wcześniej decyzję o wysłaniu dwóch FA-18 na granicę syryjsko-jordańską, gdzie w tym czasie wypełniały zadania bojowe samoloty Sił P-K FR – stwierdziły amerykańskie media.
Jak informuje telekanał CNN, z odniesieniem do źródła w Pentagonie, USA jakoby starały się zakłócić uderzenia rosyjskie na pozycje rebeliantów. Amerykańscy lotnicy starali się – bez powodzenia – nawiązać łączność z rosyjskimi pilotami, twierdzi CNN.

W amerykańskim resorcie obrony oświadczono, że zaistniała potrzeba wyjaśnień od Rosji. Ze swej strony, rosyjskie Centrum Rozwiązywania Konfliktów na terenie Syrii kolejny raz przypomniało, że Siły P-K FR nie atakują formacji militarnych, które wstrzymały ogień i ujawniły swoje pozycje.

————————————–  
https://news.yandex.ru/yandsearch?cl4url=www.pnp.ru%2Fnews%2Fdetail%2F132404&lr=213

Szef MSZ RFN skrytykował politykę zastraszania Rosji, uprawianą przez NATO

Według Steinmeiera, dla Zachodu będzie ‚fatalnym błędem’ skoncentrowanie całej uwagi na aspektach wojskowych i polityce zastraszania. Szef Komitetu Dumy Państwowej FR, ds. Międzynarodowych Alieksiej Puszkow sądzi, że w apelu Steinmeiera słychać głos rozumu na tle powszechnej histerii.

Парламентская газета, 18 июня в 20:00

————————————-

Nowy ruch «Юнармия» (Junarmia) Rosji – nabiera rozmachu

Dziesięciu starszoklasistów – wkrótce rezerwa armii rosyjskiej – skoczyło ze spadochronami w czechowskim rejonie Podmoskowia. Skoki zostały oddane z samolotu An2, z wysokości 700 m, z użyciem spadochronu Д-6. Wspomniane zdarzenie  to wkład desantowców w nowy ruch «Юнармия». Najmłodszy z uczestników ledwie skończył 14 lat.

Ostatnio naczelnik głównego sztabu «Юнармии», bobsleista Dmitrij Trunienkow  otworzył salę młodo-armijną w Arteku. W głównym obozie kraju zbierają się najbardziej utalentowani nastolatkowie, dlatego też właśnie stamtąd w pierwszej kolejności rekrutują się młodoarmiejcy – zdecydowali organizatorzy ruchu (obejmującego również ЦСКА**.

https://newsland.com/static/u/u/news/2016/06/5296850.jpg

http://sterhluki.ru/wp-content/uploads/2016/04/253c271e6857a7e3c5e95aa5984898c9.jpg

http://cdn.trinixy.ru/pics5/20160523/unarmiya_02.jpg

http://politikus.ru/uploads/posts/2016-05/thumbs/1463959882_1025328.jpg

Trunienkow, nowy dowódca armijny, znany jest z tego, że zdobył złoty medal na olimpiadzie w Soczi, w bobslejach w załodze Zubkowa i Wojewody (Воеводы). Czyni to – jak podkreśla Ministerstwo Obrony (Минобороны) – bardzo sportowy charakter ruchu, wyrażony m.in. przez fakt, że pierwszymi młodoarmiejcami – została drużyna szkoły żeglarskiej ЦСКА.

W Пензе*** (czyt. Pienzje) młodoarmiejcy pochodzący z 14 regionów Powołża i Krymu sformowali pierwszy turnus obronno-sportowego obozu «Гвардеец» (Gwardiejec). Chłopcy odbywają zajęcia w bazie instytutu artyleryjsko -inżynieryjnego i żyją według regulaminu kursantów.

Uczestnicy są objęci wystarczająco bogatym programem: zajęcia według dyscypliny wojskowej, opanowywanie techniki bojowej, strzelanie z automatu kałasznikowa i marsze na orientacje (марш-броски). Przede wszystkim jednak oczekują ich wielostronne zajęcia sportowe i wycieczki.

Kilka godzin później napisał autor tekstu 1abezmetki: Proszę o odpowiednie uzupełnienie przesłanych wcześniej mikstur poniższym materiałem filmowym:

Ad Юнармия:





wśród nich jawnie szyderczym i nieprzyjaznym:



Mam nadzieję, że wyrośliśmy z totalitaryzmu i cenzury także auto-, i uznamy – od czasu do czasu – dla higieny psychicznej – potrzebę krzywego zwierciadła. Kabaret w PRL święcił niepowtarzalne triumfy i osiągnął wówczas niepowtarzalny poziom. Zachowajmy zdolność inteligentnego czytania między wierszami, w tym także tego, co nie zostało powiedziane, jak również zdolność odkrywania ‚drugiego dna’. Nie posiadam ani umiejętności, ani chęci do dmuchania tylko w jedną trąbę… Nie dajmy się zwariować. Miejmy szacunek dla samych siebie, choćby z racji wieku i bagażu zgromadzonych doświadczeń.

————————-

Artek* – Największy i prestiżowy obóz pionierski w czasach radzieckich; jak wynika z tekstu, tradycja i instytucja, kontynuowana we współczesnej Rosji. Patrz: 
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D1%80%D1%82%D0%B5%D0%BA

ЦСКА** – Центральный спортивный клуб Армии (Centralny Klub Sportowy Armii). Patrz: 
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A6%D0%A1%D0%9A%D0%90_%28%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F%29

Пе́нза*** — miasto (założone w 1663 r.) na Wyżynie Nadwołżańskiej (Приволжской).

————————————

Opracował: 1abezmetki
Przedruki mile widziane. Wyjątek – Neon24.
Bojkotuj Neon24!

37 Komentarze

  1. http://tass.ru/politika/3385002
    МОСКВА, 20 июня. /ТАСС/

    Sztab Generalny Sił Zbrojnych FR: Cierpliwość w odniesieniu do Sytuacji w Syrii kończy się u Rosji a nie u USA
    Wcześniej John Kerry oświadczył, że syryjskie wojska rządowe w okresie „reżimu ciszy” kontynuowały opanowywanie Aleppo, i dodał, że „Rosji czas zrozumieć, że nasza cierpliwość jest na wyczerpaniu”

    Walerij Gierasimow

    https://cdn1.tass.ru/width/744_b12f2926/tass/m2/uploads/i/20160620/4274444.jpg

    Валерий Герасимов© Михаил Метцель/ТАСС

    Cierpliwość w związku z sytuacją w Syrii kończy się u strony rosyjskiej, a nie u USA, oświadczył w poniedziałek szef Sztabu Generalnego Sił Zbrojnych FR, Waalerij Gierasimow.
    Wcześniej Sekretarz Stanu John Kerry obwinił Prezydenta Syrii, Baszara Asada i Rosję o to, że w czasie kiedy domagali się przestrzegania umowy o wstrzymaniu ognia na całym terytorium Syrii, kampania syryjskich wojsk rządowych w celu opanowania Aleppo była kontynuowana. Oświadczył on także, że „Rosji czas zrozumieć, że nasza cierpliwość ma granice”.

    „Cierpliwość w związku z sytuacją w Syrii, kończy się u nas , a nie u Amerykanów. My nasze narodowe zobowiązania i umowy o wstrzymaniu ognia w Syrii przestrzegamy w pełni. Amerykanie zaś wciąż podnoszą
    jakieś „trudności” w związku z ich „podopieczną” opozycją, – oświadczył Gierasimow.

    „”Dlatego, ilekroć słyszymy ze strony kierownictwa Pentagonu zarzuty, o rzekomych „profesjonalnych niedostatkach”, i korzystamy ze środków komunikacji, to dowiadujemy się, że to poza działającymi kanałami współpracy, albo do nich dociera niesprawdzona informacja”", – zaznaczył Szef Sztabu Sił Zbrojnych FR. Gierasimow dodał ponadto, że w Genewie działa amerykańsko-rosyjskie Centrum Operatywnego Reagowania, i działa linia bezpośredniej komunikacji, aby uniknąć wypadków w przestrzeni powietrznej Syrii.

    W tym samym czasie Gierasimow podkreślił, że Ministerstwo Obrony RF, w okresie trzech miesięcy udostępnia USA koordynaty obiektów „Państwa Islamskiego” i „Dzhebhat an-Nusra” (organizacji zakazanych w Rosji) ale „partnerzy amerykańscy dotychczas nie mogą określić, gdzie u nich opozycjoniści a gdzie wilkołaki z międzynarodowych organizacji terrorystycznych”. „W rezultacie terroryści w Syrii aktywnie
    odbudowują swoje siły i sytuacja się powtarza. W nieskończoność ta sytuacja trwać nie może”, powiedział generał.
    „”Wg nich, ostrzały rebeliantów z artylerii rakietowej skierowane na pozycje wojsk syryjskich i zaludnionych kwartałów, wszyscy powinni uznać za „nieznaczące naruszenia” reżimu zawieszenia ognia”".
    Jednakże, każda odpowiedź wobec terrorystów ze strony wojsk syryjskich, natychmiast nazywa się „nieproporcjalnymi uderzeniami w opozycję”, – dodał Gierasimow.

    • Dodam informację DWN o sytuacji w Syrii:
      „Bitwa o Aleppo: Rosja nasila naloty”
      Rosyjskie Siły Powietrzne przeprowadziły w ostatnich czterech dniach naloty na dużą skalę przeciwko islamskim najemnikom w Aleppo. Ale walki są trudniejsze niż oczekiwano. Także Amerykanie mają do czynienia z kontratakami islamistów”.

  2. Siły Powietrzno-Kosmiczne FR przetestowały system anty-rakietowy bliskiego zasięgu (w ramach Obrony Przeciwrakietowej- ПРО)
    Celem testu było potwierdzenie technicznych charakterystyk wojska obrony powietrznej i rakietowej SP-K FR. Przetestowano anty-rakiety bliskiego zasięgu ПРО.

    http://riafan.ru/uploads/2016/06/21/orig-710x3991466489752vks-rf-1466489492.jpg

    Odpalenie rakiet nastąpiło na poligonie Сары-Шаган (Sary-Szagan) w Kazachstanie, 21 czerwca o godz.7:00
    czasu moskiewskiego.
    Известия
    15:32

    https://www.youtube.com/watch?v=tPI2ofoNge8

  3. Z cyklu: Jakby tym Ruskim jeszcze przylozyc.

    Ja nie umiem tego skomentowac ale i nie potrafie zachowac dla siebie.
    Otoz bardzo wyspecjalizowany w wywiadzie rzad brytyjski podal do wiadomosci, ze Rosjanie, ktorzy tak bezczelnie napadli na bezbronnych Anglikow w czasie Euro16 .. naleza do rosyjskiej sluzby wojskowej.

    Jako niezbity dowod, ze Putin prowadzi ‚wojne hybrydowa z Zachodem, pokazali swiatu zdjecie takiego wojskowego Rosjanina napastujacego bezbronnych i wystraszonych kibicow angielskich – poddanych Jej Krolewskiej Mosci.
    Eksperci z Whitehallu (Urzad Rady Ministrow) obawiaja sie, ze celem tych napadow jest pokazanie swiatu potege Rosji- przekonanie, ktorym sie karmi obywateli Rosji.
    Naturalnie The Guarian sie rozmarzyl, jak to rasisci Rosjanie znani sa z ultra-prawicowych, nazistowskich powiazan i w ogole daza do hegemonii nad swiatem. A cala ta awantura we Francji ma powiazania z Kremlem.

    Pal licho, gdyby te informacje podala prywatna osoba, lub niedouczony dziennikarz.

    Ale rzad Jej Krolewskiej Mosci powinien chyba jednak wiedziec lepiej, ze nikt w rosyjskiej sluzbie wojskowej nie moze paradowac z broda..

    http://www.whatreallyhappened.com/node/529561#axzz4C7DFMMhH

    • ~Tiamat

      „Jakby tym Ruskim jeszcze przylozyc”. -

      — W końcu można Ruskich nie lubić, ale to, co Europa pokazała na polu antyrosyjskich fobii w ostatnich dwóch i pół latach, przekracza granicę rozsądku i przyzwoitości.
      Tak się ośmieszać!!!
      Tak się zaprzedać!!! – Wstyd!

  4. ~1abezmetki

    Pisze Pan w powyższej notce:
    „Mam nadzieję, że wyrośliśmy z totalitaryzmu i cenzury także auto-, i uznamy – od czasu do czasu – dla higieny psychicznej – potrzebę krzywego zwierciadła. Kabaret w PRL święcił niepowtarzalne triumfy i osiągnął wówczas niepowtarzalny poziom. Zachowajmy zdolność inteligentnego czytania między wierszami, w tym także tego, co nie zostało powiedziane, jak również zdolność odkrywania ‚drugiego dna’. Nie posiadam ani umiejętności, ani chęci do dmuchania tylko w jedną trąbę… Nie dajmy się zwariować. Miejmy szacunek dla samych siebie, choćby z racji wieku i bagażu zgromadzonych doświadczeń”. -

    — To bardzo ważna uwaga i może Pan być pewien, że taka była i jest też moja postawa. W praktyce internetowej są czasem ograniczenia, bo mogą nastąpić kłótnie lub bojkot ze strony ważnych współpracujących albo czytelników. Mogą też być ‚smaczne’ fragmenty wykorzystane przez różne miernoty sieciowe.

    • Szanowny Panie Zygmuncie,

      konia araba nie ma co zaprzęgać do wozu – bo rozniesie. I odwrotnie, perszerona nie ma co puszczać w derby. Każdy człowiek jest istotą oryginalną. Jako pedagog jest Pan z pewnością w dobrej komitywie z psychologią rozwojową. Stąd oczywiście, nie ma Pan problemów z uznaniem trzech kluczowych składników ludzkiej charakterystyki jak: cechy wrodzone, cechy wynikające z uspołecznienia i na ostatek rezultat autokorekcji. Składają się one-przez wzajemne odziaływanie -na nigdy skończony produkt – ludzką istotę. Do kresu naszego istnienia, nie ustaje w nas skomplikowna dynamika procesów,
      wpływających na wypadkową naszego zachowania. Oczywiście, w rezultacie kontrolowanych deficytów i dominant, jesteśmy w pewnym zakresie przewidywalni. Wierzę w instynkt inicjalnej ludzkiej dobroci. Z mniej lub bardziej ograniczoną samoświadomością staramy się nawigować naszą egzystencję. Nawet z rynsztoka mierzymy ku gwiazdom. Popełniamy błędy (urodziliśmy się bez wprawy i umrzemy bez rutyny). Jesteśmy także – a może przede wszystkim – ambasadorami naszego człowieczeństwa, – a to zobowiązuje.
      Tu zapiałem falsetem szpiczastym – więc zamilknę…

      Pozdrawiam Pana.

      • ~1abezmetki

        „Wierzę w instynkt inicjalnej ludzkiej dobroci”. :) -

        — Oczywiście. Ta wiara jest motorem naszego działania, naszych myśli i dążenia do życia lepszego. Ta wiara pozwala nam pisać niezależnie od trudów i grożących niebezpieczeństw (ileż to razy było się zwyzywanym – w szkalowaniu wiodą prym PiS-owscy blogerzy).
        Widzimy dzisiaj, ile rozlało się głupoty i nienawiści. Nie sposób uciec od tego, ale musimy znaleźć też czas dla tych najbliższych, jak i na dobrą książkę i dobry żart.

        Pozdrawiam, życząc Panu miłego dnia :)

  5. Z NEON-u:

    „PILNA SZOKUJĄCA WIADOMOŚĆ
    Ukraiński lekarz anestezjolog Aleksander Czernow w wywiadzie dla Internet TV Ukrlife.tv szczerze i bez skruchy za to z satysfakcją opowiedział jak na stole operacyjnym,przy pomocy medykamentów zabijał rannych opołczeńców.
    „Pracował” wówczas na terytorium DNR.Jak stwierdził przysięga Hipokratesa nie zwalnia z obywatelskiego obowiązku walki z separatyzmem.
    http://rumol.org/fashizm-kak-on-est-ukrainskij-vrach-priznalsya-chto-ubival-na-operacionnom-stole-opolchencev/
    https://www.youtube.com/watch?v=ysJL5nlL7Hk

    ikulalibal 20.06.2016 22:46:45″.

  6. Z NEON-u:

    „Wśród mnogości wydarzeń dziejących się na świecie zdarzyło się i to że amerykański reżyser Oliwer Stone zaprezentował na Taormina Film Fest swój nowy dokumentalny film “Ukraine On Fire” (Ukraina w Ogniu)
    „OLIVER STONE accuses the CIA for UKRAINE’S COUP and the KIEV MASSACRE. He believes the Western Media is NOT reporting the TRUTH about the developments of the Urkaine Crisis and is PRODUCING a NEW DOCUMENTARY on the UKRAINE CRISIS based on the Truth. He claims the “CIA’S Fingerprints are all over the KIEV MASSACRE. ”
    https://www.theburningplatform.com/2016/06/19/oliver-stone-documentary-ukraine-on-fire/
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=48&v=gVdvp188rk4

    ikulalibal 21.06.2016 09:57:39″.

    • ~ikulalibal

      Re: Oliver Stone
      Ja to tez juz podalalm w moim wpisie do pana Shane’a – i chyba wspominalam o nim wczesniej: przy okazji programu „Watching the hawks”, bo jeden z redaktorow „Obserwowanie jastrzebi” – Sean Stone jest synem Olivera.

      Juz to kiedys pisalam, ale powtorze jeszcze raz, bo wydaje mi sie to wazne.
      Oliver Stone zrobil wiele filmow dokumentalnych – i wszystkie sa bardzo wazne, ale jeden z najwazniejszych, ktory wszystkim obowiazkowo polecam jest film o USA, o ktorym to filmie tez juz chyba wspominalam.

      Otoz, po 50 latach po wojnie, Anglia ujawnila wiele (nie wiem czy wszystkie) dokumentow z czasow wojny.

      Oliver Stone, znany historyk i publicysta amerykanski, na podstawie tych dokumentow zrobil film o Ameryce podawany chyba w 6 odcinakach na History Chanel.

      Co jest dla nas Polakow szalenie wazne w tym filmie – to Konferencja Jaltanska.

      W wielkim skrocie:
      Kiedy Niemcy napadli na Sowiecka Rosje, Ameryka obiecala Stalinowi pomoc i finansowa i wojskowa.
      Mieli wyladowac w Europie w 1942 roku. Ale im sie nie spieszylo, bo czekali az sie Europa – a pewnie glownie Rosja – wykrwawi.
      I Rosja sie wykrwawila. I pod Stalingradem i pod Kurskiem. No i na przyklad w bitwie o Wroclaw.

      Amerykanie wyladowali w Normandii o dwa lata za pozno. Wlasciwie armia hitlerowska byla juz rozbita a Rosjanie doszli do Berlina.
      (co Amerykanom nie przeszkadzalo zrobic fajerwerki nalotami dywanowymi, dzieki ktorym udalo sie wymordowac ponad poltora miliona cywilow juz po kapitulacji -przyp. moje)

      Amerykanie obiecali wyplacic Rosji nalezna pomoc wojskowo- finansowa w postaciu 200 mln dolarow. (dokladnie nie pamietam, ale mozna sprawdzic.
      Na Konferencji w Jalcie, Roosvelt powiedzial, ze nie ma zadnych pieniedzy ale za to moze podarowac Stalinowi w ramach rekompensaty… pol Europy!
      I tak nas Jankesy przefrymarczyli Sowietom jak krowe na targu! Nikt sie Polakow nie pytal.
      Do tego Stalin sie uparl, zeby Polska byla jednak osobnym panstwem. Inne kraje przyjal z wdziecznoscicia.
      Tyle, ze Rosje bardzo duzo kosztowalo rozbudowanie przemyslu w tych zdobytych krajach: Lotwa., Litwa, Bialorus, Ukraina, Estonia zawdzieczaja wlasciwie caly ciezki przemysl sowieckiej Rosji.
      Stalin nie dlatego chcial wolnej Polski, ze nas sobie ukochal. Stalin nam bardzo dobrze pamietal rok 1920!!
      Ale uwazal, ze Polska powinna byc osobnym panstwem, jako panstwo buforowe miedzy Wschodem a Zachodem.

      Mysmy tego nigdy nie potrafili wykorzystac!!

      Efekt jest taki, ze Walesa przehandlowal caly polski przemysl na Zachod, a teraz pan Duda puscil wlasnie resztki Polski z dymem … chinskim.
      Jest z siebie bardzo dumny i zadowolony bo wczoraj wlasnie pie.. ze otworzy Chinom jedwabny szlak do Europy!! (Europa powinna go za to udusic!).
      Pewnie wykombinowal, ze jak dobrze pojdzie – to bedziemy miec granice z Chinami … na Uralu.

      Ten Duda przypomina mi taka stara normandzka opowiastke o kogucie Chantaclier, ktoremu sie wydawalo, ze za kazdym razem jak pieje – to slonce wschodzi.

      A Olivera Stone bardzo polecam.

      • ~ Zygmunt Bialas
        Ten moj wpis mial byc dla pana ale mi sie pokrecilo.
        Reklame filmu Stone’a „Ukraine on Fire ” wczoraj wyslalam panu Shane’owi ale to nie takie bardzo wazne. Teraz duzo rzeczy sie zdarza i nie bardzo mozemy nadazyc.

        Z innych zdarzen z tego roku jest taki dziwny troche los amerykanskich dronow zestrzelonych nad Krymem, co dyskretni bardzo Amerykanie zachowuja w tajemnicy przed publika.

        Rosjanie zestrzelili troche amerykanskich dronow nad Krymem: (video jest po rosyjsku wiec nie tlumaczylam)

        Rosjanie juz zestrzelili liczne amerykanskie drony nad terytorium Krymu. A jeden z nich taki ogromny, dron- dronow Northrop Grumman RQ-4 Global Hawk, byl widocznie przesterowany przez rosyjski system elektroniczny i wyladowal w Simferopolu.
        Wojna, o ktorej sie nie mowi to liczne amerykanskie samoloty wojskowe ( mimo, ze sa nieoznakowane a moga byc wyposazone w bron i moga byc bardzo niebezpieczne) – od jakiegos czasu naruszaja przestrzen powietrzna Rosji, i .. sa zestrzelane przez Rosjan, poniewaz zadne dyplomatyczne protesty nie pomagaja.
        Wojskowe naruszenie terytorium , lacznie z przestrzenia powietrzna suwerennego panstwa, jest uwazane za casus belli (powod do wojny).,
        Prawde mowiac, Amerykanie nie uznaja Krymu jako rosyjskiego terytorium, dlatego nie uwazaja, ze naruszyli terytorium Rosji. Beda raczej opowiadac, ze dostali zezwolenie od Kijowa i ze moga latac nad terytorium Ukrainy, do ktorej Krym nalezy.
        Z drugiej strony, Rosjanie uwazaja Krym za terytorium rosyjskie.
        Amerykanie po prostu ignoruja wszystkie dyplomatyczne ostrzezenia ze strony Rosji. Dlatego Rosjanie do nich strzelaja – a w jednym przypadku skierowali taki dron elektronicznie na ziemie.
        Te samoloty-drony naruszaja rosyjskie suwerenne terytorium .
        Amerykanie wywoluja wojne z Rosja.
        A jesli przyjmiemy amerykanska wersje zdarzen- to Rosjanie wszczynaja wojne i z Ukraina i z USA.
        Padly strzaly i Amerykanie poniesli straty materialne.
        To nie jest wojna by proxy (nie bez posrednia) jak to bylo w czasie zimnej wojny, czy obecnie w Syrii czy na Ukrainie.
        To sa dwie potegi nuklearne, ktore do siebie bezposrednio strzelaja.

        Czy my jestesmy w procesie rozpoczecia otwartej wojny? Ile minut nam zostalo zanim wybije polnoc na zegarze nuklearnym?

        The Russians Have Already Shot Down Numerous US Drones Violating Crimean Airspace (Video)

        (video jest po rosyjsku):

        http://russia-insider.com/en/politics/russians-have-shot-down-numerous-us-drones-violating-crimean-airspace/ri14963

        PS.
        Ja ze swej strony dodam, ze nie wiem czy i od kogo Amerykanie dostali zgode na bombardowanie Jugoslawii i okupacje Kosowa.

        I zastanawiam sie jakby sie zachowali gdyby rosyjskie samoloty lataly nad Hawajami, ktore sa NIELEGALNIE pod okupacja USA – i do tego wbrew woli tubylcow, ktorym Amerykanie wymordowali rodzine krolewska.
        Hawaje i Teksas co i raz sie deklaruja, ze chca sie odlaczyc od USA.
        Slabo to widze- ale widac, ze Amerykanom wszystko wolno.

        Ja przygotowuje historie proby przejecia Krymu przez Amerykanow, bo mi sie o te Serbie bardzo rozchodzi.
        Nawet niekoniecznie dlatego, ze Serbia – tylko po kawalku krojona Europa.

        • ~Tiamat

          Poruszyła Pani w obu wpisach kilka ważnych spraw. „Czy my jestesmy w procesie rozpoczecia otwartej wojny? Ile minut nam zostalo zanim wybije polnoc na zegarze nuklearnym?” -
          — To jest pytanie, na które strach odpowiadać.
          Przygotowuję teraz jako notkę Pani wczorajszy czy przedwczorajszy wpis. Będzie opublikowany może około godziny 17:00.
          Tu powyżej jest o ważnych problemach, które spróbuję przytoczyć /powtórzyć /streścić w następnej notce.
          A jeśli chodzi o film Stone’a „Ukraine on Fire”, to zerknę wieczorem, a potem będę czekał na wersję niemiecką.

  7. Zimno, deszcz pada, no to siedzę na internecie i się to otworzyło. No to przeczytałam. I chcę powiedzieć, że w Niemczech widać albo są pedały, albo nie ma chętnych do woja. U nich rocznie kształcili w ramach służby cywilnej (byli zatrudnieni jak w jakiejś firmie – wypłata, ubezpieczenia i składka emerytalna) o ile dobrze pamiętam coś ok. 30. tys. luda. Baba/chłop, bez różnicy, ci do 40 roku życia byli rekrutowani. No to po dziesięciu latach mieli by te 300 tys. specjalistów od sabotażu i walk partyzanckich, bo tego ich ponoć głównie uczyli.
    Co do tych uchodźców, no to widać jak na dłoni: dowódcy są gotowi i po praktykach w Iraku, Syrii i na Ukrainie – muzułmanie! – natomiast narybek w postaci „uchodźców” został sprawnie nagoniony i teraz, gdy nie będzie pracy i zasiłków, ale za to otwarta brama do koszar, no to gdzie oni pójdą?
    Przy czym cel ten sam co w 1939 roku, ale zrobione ma to być jak widać rękami muzułmanów, czyli Niemcy strat osobowych nie poniosą. A z niedobitymi w wojnie muzułmanami też nie problem. Wymyślą dla nich operacje specjalne i sami się nawzajem wymordują.
    No i rasa panów niemieckich będzie mogła się panoszyć, że ho!
    Już trzydzieści lat temu tzw. prasa podawała, że w Afryce są obozy szkoleniowe i nawet czasem pokazywali jakieś zdjęcia satelitarne chwaląc się, że mogą zrobić takie zbliżenie, że będzie widać, jakie papierosy ci szpiegowani ludzie palą albo jaką gazetę czytają. No to co mogą robić teraz?

    Dla Polaków do zastanowienia:
    Treborok napisał o tym, „co otwierają klucze świętego Piotra” i artykuł wart poważnego zastanowienia. Wszak od czasu katolickiego opętania Polacy zatracili nie tylko zdrowy rozsądek, ale nawet zapomnieli o instynkcie samozachowawczym.
    https://treborok.wordpress.com/co-otwieraja-klucze-swietego-piotra/comment-page-1/#comment-4082

    Mnie psuje psują komputer nawet jak oglądam Bolka i Lolka. Ale może wszyscy tak mają, tylko ja o tym nie wiem.

    No, trzymajcie się, Ludzie! Gdybyście jeszcze wiedzieli, co dalej z tymi informacjami robić, to już byłby realny krok w kierunku wyjścia z problemów. Szary człowiek nie chce wiedzieć za dużo, bo go to przytłacza, no, nie ma potencjału przerobowego. Nie należy go za to winić. Natomiast ci, którzy uważają, że ten potencjał mają, powinni przechodzić pomału z teorii do praktyki. bo czas ucieka i będzie coraz trudniej.

    Do 1abezmetki
    cieszę się, że jesteś taki aktywny. Bo wtedy, na tym neonie, gdy zacząłeś przepraszać że żyjesz, to było okropne. Teraz jesteś na miejscu – tak uważam.

    • Przy czym cel ten sam co w 1939 roku, ale zrobione ma to być jak widać rękami muzułmanów, czyli Niemcy strat osobowych nie poniosą.==

      Tak się to na logicznie układa niestety, snułem kiedyś
      takie hipotezy, ale nie zdobyły zainteresowania.
      Jeszcze 5-ta kolumna zza Przemyśla..
      Przyjaźń przedwojenna jest dalej aktualna.

    • ~nana

      Witam Szanowną Panią :)

      W Opolu lało wczoraj, teraz idzie na pogodę, a jutro ma być ponoć upał.
      Jeśli chodzi o Niemców, to wygląda to inaczej, gdy rozpatrujemy działania rządu – wasala Waszyngtonu, a inaczej, gdy patrzymy na społeczeństwo, niejednolite zresztą. Mnie ciągle przekonuje teza prof. Michaela Vogta i jego żony Niki Vogt, że Niemcy są karani (sankcje wobec Rosji, upadek Germanwings, niekontrolowany napływ uchodźców) przez USA za to, że nie chcą wojować z Rosją. Sądzę, że nie chcą wojować; zresztą nie nadają się dzisiaj do tego.

      Szanowna Pani,
      od około miesiąca nie ma tu na blogu Partyzanta. Proszę, by spróbowała Pani nawiązać z nim kontakt i poinformowała nas, co u niego słychać.

      Pozdrawiam :)

      • ==że Niemcy są karani (sankcje wobec Rosji, upadek Germanwings, niekontrolowany napływ uchodźców) przez USA za to, że nie chcą wojować z Rosją. Sądzę, że nie chcą wojować; zresztą nie nadają się dzisiaj do tego.==

        Coś w tym jest, dlatego politycy sprowadzają ”świeżą krew”.
        Wydanie mundurków, dobry żołd i wystarczy.
        To jest technicznie wykonalne.

  8. Mysmy tego nigdy nie potrafili wykorzystac!!==

    Nie zgadzam się, końcówka lat 80-tych świadczy, że
    był potencjał, kadra inżynieryjna, spółdzielczość, cementownie,
    cukrownie, stocznie, węgiel.
    Rolnictwo, dobre PGR-y (nie wszystkie)
    Bagsik z Gąsiorowskim załatwili sprzedaż setek tysięcy ciągników
    z Ursusa do Azji..
    Szkolnictwo na bardzo przyzwoitym poziomie.
    Wystarczyło zmodernizować niektóre elementy..

    A koledzy Bronka Lewartowa skutecznie to rozsprzedali i rozkradli.

    • ~dron67

      Pani Tiamat pisała: „Mysmy tego nigdy nie potrafili wykorzystac!!” -

      — Nie podjąłem dyskusji i teraz dopiero ocenię, że wiele szans wykorzystaliśmy jako państwo z założenia buforowe.
      Pan pisze o końcu lat 80-tych, ja zaś myślę o epoce E. Gierka jako wzorcu w tym zakresie.

    • ~dron67

      RE: „Mysmy tego nigdy nie potrafili wykorzystac”
      Zgadzam sie, ze nie jest to takie proste stwierdzenie.
      Jest rzucone pod dyskusje. Czy moglismy inaczej?

      A jednak, wydaje mi sie, ze w walce Wschod- Zachod nie mielismy odwagi/ pewnosci siebie/ jednosci narodu/szans, bo ja wiem czego, zeby na przyklad zachowac sie podobnie jak Czesi.
      Nie chodzi o malpowanie.
      Nas bardziej interesowaly interesy Zachodu niz Polski.
      Badzmy szczerzy.
      Nie pana wina ani moja. Oceniamy historie i stracone okazje.
      Zgadzam sie z Nana, ze duza role odegrala administracja koscielna. Odegralo tez zachodnie lobby.(popierane zreszta przez kosciol)
      I rozumiem, ze po rozbiorach bardzo trudno bylo sie pozbierac do kupy: inna administracja, inny jezyk urzedowy, inne zwyczaje..
      Potrzeba bylo nieprawdopodobnej sily napedowej, zebysmy stworzyli silne panstwo.
      I TWORZYLISMY silne panstwo. Po I-ej wojnie swiatowej bardzo duzo ogromnym trudem udalo sie osiagnac. 20 lat to troche malo. Ale przez 10 lat niepodleglosci zbudowalismy wiecej niz przez 27 lat Solidarnosci.
      I wiadomo, ze Anglii bardzo nie zalezalo na wielkiej Polsce. Austrii tez nie. Niewiele wiem o Prusach -to nie bede sie madrzyc. Ale wiem, ze w bywaly okresy gdy w interesie Rosji lezala mocna Polska. To nie ja wymyslam,. To sa fakty historyczne. I prawda jest, ze w stosunkach polsko-rosyjskich kosciol nam nie bardzo pomagal. Chodzilo o ekspansje Watykanu na Wschod. Dlatego stworzono kosciol unicki.
      Ale jako narod, bylismy moze za malo doswiadczeni.. nie wiem.
      Ale to, ze nie trabimy po wszystkich polskich podrecznikach o inzynierze Gabrielu Narutowiczu – jest NIE do wybaczenia.
      Opowiadamy o Dmowskich i Pilsudskich, ale brak nam odwagi opowiedziec, ze Gabriel Narutowicz jest bohaterem narodowym Szwajcarii a w Polsce zamordowali polskiego prezydenta wybranego demokratycznie i glownie dlatego, ze budowal silna, nowoczesna Polske.

      My Pilsudskiego trzymamy na Wawelu,.
      Ze smiercia Narutowicza umarla Polaka zanim do konca zmartwychwstala. Zamach Pilsudskiego byl wynikiem wieloletnich inytryg Zachodu..
      Obecnie oglupiala mlodsza generacja traktuje mnie i moich rodzicow jako komunistow.

      Nie interesuje nikogo smierc Narutowicza. Bo my ciagle o Katyniu. I Smolensku.

      Zaprzepascilismy wszelka szanse noszac na rekach zdrajcow i baranow intelektualnych.
      Nie wykorzystalismy potencjalu gospodarczego, przemyslowego, intelektualnego do kontynuownia niezaleznej, samodzielnej polityki panstwa polskiego.
      Nie chodzi o szukanie winnych bo powody moga byc rozmaite i kompleksowe.
      Faktem jest, ze nie sprawdzilismy sie jako narod, ktory moze stawic czola wspolczesnym zbojom i mafii.
      Jednak emocje czesto wziely gore.
      Nie da sie Polski za bardzo porownac do innych panstw a jednak kusi.
      Mam na mysli wojne „finska -rosyjska”.
      Finlandia ma podle polozenie geograficznie nul zasobow naturalnych oprocz sniegu – wymyslila, ze lepiej byc w zgodzie i dogladac dobytku niz wymachiwac sztandarami. Jest i na to czas, ale wazne sa priorytety.
      Jak to sie stalo, ze w PRL-u caly ten wielki potencjal gospodarczy i intelektualny padl na kolana przed nieukiem i glupkiem?.
      Ja nie wiem. I nie szukam odpowiedzi bo moge nie znalezc. Sa madrzejsi ode mnie.
      Czy moze to tylko prorok Wyspianski nam wykrakal, ze „miales chamie zloty rog’?
      Tego tez nie wiem.
      Ale krew mnie zalewa, ze zamiast skladac kwiaty na grobie swoich przodkow i opowiadac wnukom bajki i legendy o Wandzie, co nie chciala Niemca -marze o tym na pustyni , zeby kiedys jeszcze moze zobaczyc prawdziwa polska zielen hal i polonin.

      Wybor?
      Jaki wybor?
      Wybor nalezy do narodu.
      I kiedy maly narod czeski posluchal Benesza, ze najwazniejsza jest polityka „malych robot;’ ze kazdy pracuje dla siebie innych – Polacy pozostali przy wymachiwaniu szabelka: Jeden tak- a drugi inak, a jeszcze dajemy ucha politycznym trolom.
      Polityka malych robot na nie interesuje.
      teraz wpuscilismy do kraju korporacje.

      I potege chinskiej polityki ‚malych ‚robot.
      W Chinach. Wszedzie w innych krajach – polityka chinska jest polityka duzych krokow

      • Polityka malych robot na nie interesuje.
        teraz wpuscilismy do kraju korporacje.==

        Naród nie miał u nas nic do powiedzenia, korporacje
        wpuścili ich sługusy, o banksterkich korzonkach,
        będą robić to dalej

        • ~dron67

          „Naród nie miał u nas nic do powiedzenia, korporacje wpuścili ich sługusy,…”. -

          — Tak, zgadza się. Cóż mogli ludzie wiedzieć o skutkach? A gdyby wiedzieli, to tym gorzej dla nich, Niestety…

  9. Obcokrajowcy do niemieckiego wojska. Żartobliwie zapytam: Żydzi też? I mniej żartobliwie terroryści z krajów arabskich, być może ISIS tez?

  10. Przez parę dni nie będzie mnie w Polsce. Wybieram się do Londynu zagłosować za wyjściem UK z Unii. To mój obowiązek wobec Anglii i Polski. Przynajmniej tyle mogę zrobić.

    • „Kilka nowych informacji z Palestyny”. -

      — Zerknąłem. Przenoszę jeden tekst:

      „Nokautując okupację – Muhammad Al”

      3 czerwca 2016 zmarł jeden z największych, a na pewno najpopularniejszy bokser na świecie: Muhammad Ali. Trzykrotny mistrz świata i mistrz olimpijski zasłynął nie tylko ciosami, które nokautowały każdego. Ali był również znany z niesamowitej pewności siebie, często graniczącej z bezczelnością. Słynął również z bardzo ciętego języka. Tak jak był szybki w ringu, tak samo był mistrzem riposty.

      To właśnie Muhammad Ali, na pytanie czy jest wystarczająco szybki aby stoczyć walkę, odpowiedział: Wczoraj, gdy zgasiłem światło w pokoju hotelowym, to byłem w łóżku zanim w pokoju zrobiło się ciemno.

      Ale Ali to nie tylko mocne pięści i szybki język: od początku kariery, był zaangażowany w walkę przeciwko rasizmowi. Otwarcie sprzeciwiał się wojnie w Wietnamie. W 1967 roku otrzymał zakaz pracy za odmowę służby wojskowej, odebrano mu paszport. Ali powiedział wówczas:

      Dlaczego miałbym zakładać mundur i lecieć 10000 mil od domu, po to tylko aby zrzucać bomby i zabijać żółtych ludzi w Wietnamie, podczas gdy tak zwane Czarnuchy w Louisville są traktowane jak psy i odmawia im się podstawowych praw ludzkich? Nie, nie będę leciał 10000 mil od domu, po to aby pomóc zamordować i spalić kolejny biedny naród, i przedłużyć dominację białej rasy panów nad ludźmi o ciemniejszym kolorze skóry.

      Dla Alego, walka przeciwko rasizmowi w USA była jedną z najważniejszych walk politycznych, ale mało kto wie, że był on równie mocno zaangażowany w walkę przeciwko izraelskiemu kolonializmowi w Palestynie. W 1974 roku odwiedził dwa palestyńskie obozy dla uchodźców w południowym Libanie. Na konferencji prasowej oświadczył: W imieniu swoim i wszystkich muzułmanów w Ameryce, deklaruje poparcie dla Palestyńskiej walki o wyzwolenie swojej ojczyzny spod syjonistycznej inwazji.

      I nie była to jednorazowa deklaracja. W 1985 roku, Muhammad Ali ponownie zaangażował się w walkę Palestyńczyków: udał się do okupowanej Palestyny, by starać się o uwolnienie libańskich i palestyńskich więźniów przetrzymywanych przez Izrael.

      Przez lata, determinacja Alego w walce o prawa człowieka i przeciwko rasizmowi motywowała wielu aktywistów w walce o sprawiedliwość społeczną. Także tych, walczących przeciwko apartheidowi w Izraelu”.

      Źródło: http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2016/06/greatest-black-man-supported-palestinians-muhammad-ali-160612050518697.html

  11. Bojkotuj Neon24!

    Jak długo administratorką będzie ta Slupianek i ten stary homoś Jinks , tak długo pisać tam będą frustraci.
    Z wyjątkiem Zygmunta którego pozdrawiam
    To tyle

    • ~ONION28

      Piszesz: „Jak długo administratorką będzie ta Slupianek [@Astra] – i ten…”. -

      Astra, Jinks i jeszcze Marx (ex-admin) + Trybeus oraz Lotna są niepoważnymi trollami, z których czworo wykonywało, a dwoje aktualnie wykonuje poważną robotę admina.
      Efekty widać: wyczyścili NEON z prawie wszystkich dobrych blogerów.

      • ~ONION28

        Napisałem w NEON-ie:
        Na blogu Jinksa pisze Seth: „Po co ta cenzura i usuwanie tekstów. Żaden admin nie powinien ingerować.
        Seth – 21.06.2016 – 20:28:25″.

        Odpowiada Jinks: „Każdy prowokacyjny i szkodzący wizerunkowi portalu będzie usuwany. To nie cenzura, a dbałość o portal.
        Dyskusja na ten temat nie ma sensu.
        Jinks – 21.06.2016 – 21:04:36″.

        Moja uwaga: Jeśli Jinks dba o poziom portalu, to ja będę sobie musiał pójść z NEON-u. To będą poziomy szamba, a ja nie lubię zapachu gnojówki.
        zygmuntbialas 22.06.2016 02:03:17

        * * * * * * *

        Bloger @Jinks, autor 11 notek, spłodził taki oto utwór”

        „CHUJNIA Z GRZYBNIĄ I Z PATATAJCEM

        ________________________

        JEBAĆ TO – WSZYSTKIE PSY, WSZYSTKICH OFICERÓW I CAŁY TEN ŻYDOWSKI MOTŁOCH!

        Jeżeli ktoś zechce poczytać Jinksa, to serdecznie zapraszam TUTAJ”. -

        — To był admin NEON-u???!!!
        On będzie jeszcze dbał o portal?
        zygmuntbialas – 22.06.2016 – 02:11:31″.

Dodaj komentarz

Wymagane pola są oznaczone *.